Naslov Učeničko razumijevanje procesa fotosinteze
Naslov (engleski) Understanding the processes of photosynthessis by students in elementary school and high school
Autor Željka Ivandija Goll
Mentor Ines Radanović (mentor)
Član povjerenstva Ines Radanović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Željka Vidaković-Cifrek (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Petrović Peroković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Draginja Mrvoš-Sermek (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Prirodoslovno-matematički fakultet (Biološki odsjek) Zagreb
Datum i država obrane 2013-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Biologija
Sažetak Analizom razlika i sličnosti pri razumijevanju procesa fotosinteze kod učenika 5. razreda osnovne škole te učenika 1. i 3. razreda gimnazija utvrđivana je realizacija izgradnje koncepata tijekom osnovnog i gimnazijskog školovanja. Konceptualnom pisanom provjerom, te kvalitativnom i kvantitativnom analizom rezultata provjerena je usvojenost i konceptualno razumijevanje koncepata važnih za razumijevanje procesa fotosinteze: odnosa plinova u životnim procesima biljke tijekom noći; važnost reakcije
... Više za život na Zemlji; utjecaj Sunčevog zračenja na proces; značaj vode u procesu te prijenos energije kroz procese i hranidbene lance. U usvojenosti gradiva i povezivanju navedenih koncepata kod većine učenika prevladava neuspjeh, dok konceptualno razumijevanje postižu samo najpredaniji i najuspješniji učenici. Propisani nastavni sadržaji programa prirode i biologije praćeni su prezentiranim sadržajima u udžbenicima odobrenima od Ministarstva obrazovanja za razrede u kojima je provedeno konceptualno testiranje, koristeći za svaki razred po dva udžbenika različitih autora. Njihovom analizom je provjerena operacionalizacija u udžbenicima u osnovnom i gimnazijskom obrazovanju i postojanje uvjeta pri kojima učenici mogu razviti razumijevanje koncepata fotosinteze i s njim povezanim konceptom disanja. Provjerene su i miskoncepcije, koje se javljaju kod učenika i nastavnika pri učenju i poučavanju, te njihovo zadržavanje kroz cijelo obrazovanje, a neke od utvrđenih su: biljka koristi CO2 i pretvara ga u O2 u fotosintezi, biljke po noći uzimaju kisik, biljke udišu ugljikov dioksid, nastaje kisik potreban nama za disanje, sunce daje biljkama šećer, svjetlost je potrebna za rast i razvoj. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The analysis of similarities and differences in the understanding of the process of photosynthesis in students fifth graders and students first and third grade high school was determined realization of the concepts in elementary and high school education. Conceptual written test, and qualitative and quantitative analysis of the results was checked by the acquisition and conceptual understanding of concepts important for understanding the process of photosynthesis: relationship gases in the
... Više life processes of plants during the night, the importance of reactions to life on Earth, the impact of solar radiation on the process, the importance of water in the process and transfer of energy through the processes and food chains. The acquisition of content and linking these concepts in most students' predominant failure, while conceptual understanding achieved by only the most dedicated and successful students. Prescribed curricular content of nature and biology were followed presented content in the textbooks approved by the Ministry of Education for classes that participated in the conceptual testing, using for each class of two books by different authors. Their analysis is validated operationalization of textbooks in primary and secondary education and the existence of the conditions under which students can develop an understanding of the concepts of photosynthesis and related concept of breathing. Checked and misconceptions that occur among students and teachers in learning and teaching, and their retention throughout education, and some of the identified are: plant uses CO2 and converts it into O2 in photosynthesis, plants take oxygen at night, occurs because oxygen is required us to breathe, the sun gives plants sugar, light is needed for growth and development. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
fotosinteza
disanje
razumijevanje
konceptualno razumijevanje
miskoncepcije
Ključne riječi (engleski)
photosynthessis
respiration
understanding
conceptual understanding
misconceptions
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:217:029108
Studijski program Naziv: Biologija i kemija; smjerovi: nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije biologije i kemije (mag. educ. biol. et chem.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-04-27 08:28:12