Naslov Korporativno upravljanje i agencijska teorija
Naslov (engleski) Corporate Management and the Agency Theory
Autor Igor Stanišić
Mentor Marija Kaštelan Mrak (mentor)
Član povjerenstva Marija Kaštelan Mrak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Sokolić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nenad Vretenar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Ekonomski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2018-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Upravljanje dioničarskim društvima je vrlo opsežan posao zato što se moraju zadovoljiti sve interesno – utjecajne skupine od dioničara do banaka te investicijskih fondova. Osim upravljanja, postoji problem koji može dovesti do nesuglasica između menadžera koji su zaduženi za vođenje dioničarskog društva i vlasnika dionica koji su uložili u dioničarstvo. U povijesti su se razvijali mnogi modeli korporativnog upravljanja, pa danas postoje dva sustava korporativnog upravljanja. Zatvoreni ili
... Više kontinentalni sustav u kojem su predstavnici Njemačka i Japan te otvoreni ili tržišni sustav u kojem su SAD i Velika Britanija predstavnici. Značaj nadzornog odbora u korporativnom upravljanju je taj što predstavlja sponu između dioničara (vlasnika dionica) i menadžera koji upravljaju dioničkim društvima te povećavaju vrijednost poduzeća. Agencijska teorija razjašnjava, opisuje i formalizira odnos između agenta i principala. Taj odnos nastaje kada jedna strana (principal) angažira drugu stranu (agenta) da obavi neki posao. Agencijski odnos definiran je relacijom vlasnika kao principala i menadžere kao agenta, to jest situacijom u kojoj vlasnik poduzeća delegira posao upravljanja poduzeća menadžeru. Agencijska teorija, primijenjena u domeni korporativnog upravljanja, ima i neka ograničenja. Tako smatra da principali kao skupina dijele zajedničke interese, ali pojedini dioničarski investitori (poduzeća, institucionalni investitori, banke, pojedinci, zaposlenici kao dioničari i drugi) ne trebaju dijeliti iste ciljeve. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Corporate Governance is a very extensive business because all interests - influential groups from shareholders to banks, investment funds must be met. In addition to management there is a problem that can lead to disagreement between managers who are in charge of running corporate and equity holders who invest in the corporation. Many models of corporate governance have evolved in history, so today there are two corporate governance systems. Closed or continental system in which
... Više representatives of Germany and Japan are open or market systems in which the United States and the United Kingdom are representatives. The significance of the supervisory board in corporate governance is that it represents a link between shareholders (shareholders of the stock) and managers who manage the joint stock companies and increase the value of the company. Agency theory clarifies, describes and formalizes the relationship between agent and principals. This relationship arises when one party (principal) engages the other party (agent) to do some business. The agency relationship is defined by the relationship of the owner as the principal and the manager as an agent, that is, the situation where the owner of the company delegates the management of the enterprise to the manager. Agency theory, applied in the domain of corporate governance, has some limitations. It shows that principals, as a group, share common interests but individual corporate investors (companies, institutional investors, banks, individuals, employees as shareholders and others) do not share the same goals. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
dioničarsko društvo
korporativo upravljanje
sustavi korporativnog upravljanja
agencijska teorija
Ključne riječi (engleski)
corporations
corporate managing
corporate managing systems
agency theory
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:192:895722
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije i bankarstvo, Poduzetništvo, Menadžment, Financije i računovodstvo, Marketing, Međunarodno poslovanje, Informatičko poslovanje Smjer: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-01-14 18:15:21