Naslov Nasilje u obitelji kao rizičan čimbenik razvoja djece
Naslov (engleski) Domestic Violence as a Risk Factor in the Development of Children
Autor Martina Ilić
Mentor Jasminka Zloković (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Rijeka
Datum i država obrane 2015-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Konvencija UN-a o pravima djeteta nalaže da je pravo svakog djeteta da odrasta u obitelji u kojoj se osjeća sigurno, voljeno i zaštićeno. Obitelj bi za svako dijete trebala biti mjesto sreće, sigurnosti, međusobnog uvažavanja i poštivanja. Problem zlostavljanja i zanemarivanja djece postojao je u svim civilizacijama i kulturama, a kroz godine je postignut veliki pomak na tom
području pa se danas sve više prepoznaju negativne i štetne posljedice koje nasilje u obitelji ostavlja na dijete i
... Više njegov razvoj. Najčešći oblici nasilja u obitelji nad djecom su: tjelesno zlostavljanje, emocionalno (psihičko) zlostavljanje, seksualno zlostavljanje i zanemarivanje. Tjelesno nasilje nad djetetom obično ostavlja vidljive fizičke tragove te ga je stoga lakše
prepoznati u odnosu na druge oblike. Karakterizira ga loša namjera da se djetetu naudi i nanese fizičku povredu. Posljedice koje tjelesno nasilje ostavlja mogu biti kratkoročne, ali i dugoročne. Obično se one očituju u području neurološkog i intelektualnog razvoja, školskog uspjeha, životnih očekivanja, socioemocionalnog razvoja i socijalnih odnosa, ali i mentalnog
zdravlja u globalu. Emocionalno se nasilje prvenstveno odnosi na dugoročno neiskazivanje ljubavi i pažnje spram djeteta. Posljedice mogu biti iskazane na različitim poljima: problemi s učenjem, teškoće kod uspostavljanja međuljudskih odnosa, neprimjereno ponašanje u običnim situacijama, opće depresivno raspoloženje i nezadovoljstvo, učestale psihosomatske tegobe i slično. Seksualno nasilje s druge strane uključuje sve neželjene seksualne kontakte i odnose na koje se dijete prisiljava. Po dijete ostavlja razorne posljedice. Osim povrede tjelesnog integriteta, seksualno nasilje utječe i na mentalno zdravlje djeteta, povjerenje prema odraslima je nisko jednako kao i njihovo samopoštovanje. Izražen je osjećaj straha, depresija, loša slika o vlastitom tijelu, seksualni problemi, loša postignuća i slično. Zanemarivanju se poklanja
najmanje pažnje jer za razliku od drugih oblika nasilja ne ostavlja vidljive fizičke posljedice. Zanemarivanje djece u ranoj dobi, tijekom njihovog djetinjstva ima teške i razorne posljedice na njihov budući razvoj te je ujedno ozbiljan uzročnik kako kratkotrajnih, tako i dugotrajnih emocionalnih, kognitivnih, socijalnih i školskih poteškoća. Istraživanja dokazuju kako je
zanemarivanje u djetinjstvu povezano s razvojem poremećaja ličnosti za vrijeme adolescencije i u odrasloj dobi. Istraživanjima utjecaja nasilja na razvoj djeteta bavili su se mnogi autori i udruge. U svakome slučaju nasilje negativno i štetno utječe na kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj djeteta te ga u istome ograničava ostavljajući ponekad i cjeloživotne posljedice. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The UN Convention on the Child 's Rights stipulates that the right of every child is to grow up in a family where it feels safe, loved and protected. Family should be a place of happiness, security and mutual respect for every child. The problem of negligence of children has exsisted in every civilization and culture, and over the years there has been a great improvement in that area that today every negative and adverse consequences which affect the child and its development is being
... Više recognized. The most common types of family violence over children are: physical abuse, emotional (psychological) abuse, sexual abuse and neglection. Physical violence against children usually leaves visible physical marks, and it is therefore easier to identify than other forms. It is characterized by a bad intention to harm the
child and to cause physical injury. Consequences of pyhsical abuse can be short-term as well as long-term. They are usualy manifested in neurological and intelectual area, shool success, life expectations, socioemootional development and social realations, but also mental health in general. Emotional violence occurs primarily as parents long-term failure to show love and attention to the child. The consequences can be expressed trough many different areas: learning problems, difficulties in establishing interpersonal relationships, inappropriate behavior in ordinary situations, general depressed mood and dissatisfaction, frequent psychosomatic ailments etc. Sexual violence, on the other hand, includes every unwanted sexual contact and relationship in which a child is forced against their will. It leaves devastating consequences on children. Apart from pysical integrity, sexual abuse affects childs mental health, trust toward adults trusting adults and their selfrespect. Fear,depression, bad image of their body, sexual problems, poor achivements and other, are being expressed. The least attention is given to negligence because, unlike other forms of violence it leaves no
visible physical consequences. Negligence of children in their early age, during childhood, has severe and destructive consequences on their further development to be and is also a great cause of short-term and long-term emotional, cognitive, social and educational problems. Resarch proves that ignoring children during their childhood affects their development of personality disorder in adolescent and adult age. Many authors and associations have studied
the impact of violence on child development. In every case, violence negatively and adversely affects the cognitive, emotional and social development of the child and at the same time limits it, sometimes even leaving lifelong consequences. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
nasilje
emocionalno nasilje
seksualno nasilje
zanemarivanje
posljedice
Ključne riječi (engleski)
physical abuse
emotional abuse
sexual abuse
negligence
consequences
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:186:146420
Studijski program Naziv: Pedagogija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-07-01 11:37:11