Naslov Odijevanje kao oblik neverbalne komunikacije
Naslov (engleski) Dressing as a form of non-verbal communication
Autor Katarina Goreta
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Dragan Kopecki (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Komunikacija je proces razmjene informacija, ideja i emocija između pojedinaca ili grupa, koji je ključan za oblikovanje društvenih odnosa, identiteta i razumijevanje svijeta. Odvija se na verbalnoj i neverbalnoj razini,. Verbalna komunikacija uključuje govor i pisanje, dok se neverbalna komunikacija ostvaruje kroz govor tijela, izraze lica, pokrete, dodire, kontakt očima, izgled tijela i druge neverbalne znakove. Neverbalna komunikacija omogućava dublje razumijevanje međuljudskih odnosa, a
... Više odjeća, kao dio fizičkog izgleda, igra značajnu ulogu u izražavanju identiteta, stavova i pripadnosti. U radu je napravljena analiza odjeće kao sredstva neverbalne komunikacije. Objašnjene su tri osnovne funkcije: zaštita, skromnost i estetika, kao i komunikacijska funkcija koja se očituje kroz niz poruka koje odjeća prenosi. Boja odjeće također ima značajnu ulogu u neverbalnoj komunikaciji. Kroz boju, ljudi izražavaju emocije i stavove. U radu je objašnjeno pojedino značenje boja i njihova upotreba u različitim kulturama. Odjeća ne samo da utječe na percepciju drugih, već i na samoprocjenu pojedinca. U radu je prikazano kako pojedinac izborom odjeće sebi šalje poruku i tako utječe na vlastito ponašanje, i percepciju. Također, prikazano je kako odjeća igra ključnu ulogu u stvaranju prvog dojma, percepciji i ponašanju drugih. Objašnjeno je na koji način odjeća reflektira kulturu kompanije i koje su sve korporativne kulture odijevanja. Zatim je na nizu primjera prikazano zašto političko komuniciranje također zahtijeva pažljivo odabiranje odjeće. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Communication is the process of exchanging information, ideas, and emotions between individuals or groups, playing a crucial role in shaping social relationships, identity, and understanding of the world. It occurs at both verbal and nonverbal levels. Verbal communication includes speaking and writing, while nonverbal communication is expressed through body language, facial expressions, gestures, touch, eye contact, physical appearance, and other nonverbal cues. Nonverbal communication
... Više allows for a deeper understanding of interpersonal relationships, with clothing, as part of physical appearance, playing a significant role in expressing identity, attitudes, and belonging. The paper analyzes clothing as a medium of nonverbal communication, explaining its three basic functions: protection, modesty, and esthetics, as well as its communicative function, which manifests through various messages conveyed by clothing. The color of clothing also plays a significant role in nonverbal communication. Through color, people express emotions and attitudes. The paper explains the specific meanings of colors and their use in different cultures. It's not only that clothing influences others' perceptions but also affects an individual's self-perception. The paper demonstrates how individuals send messages to themselves through their clothing choices, influencing their behavior and perception. It also illustrates how clothing plays a key role in forming first impressions and influencing perception and behavior in others. The paper explains how clothing reflects a company's culture and outlines various corporate dress cultures. Finally, several examples are provided to show why political communication also requires careful selection of clothing. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
neverbalna komunikacija
odijevanje
percepcija
boja
značenje.
Ključne riječi (engleski)
Non-verbal communication
clothing
perception
color
meaning.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:384468
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-01-28 14:17:34