Naslov "Pandemijska objektivizacija" žena i muškaraca u medijima: Primjena kvantitativne metode
Naslov (engleski) "Pandemic objectivization" of Women and Men in the Media: Application of Quantitative Content Analysis
Autor Klara Stanić
Mentor Marija Lončar (mentor)
Član povjerenstva Sanja Stanić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Lončar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zorana Šuljug Vučica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za sociologiju) Split
Datum i država obrane 2022-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak U svijetu gdje svatko ima nešto za prodati ili promovirati, reklame su stvorene kao
savršen način za uhvatiti pozornost javnosti i potencijalnih potrošača. Kao takvima, u reklamama
se najčešće pojavljuju modeli muških i ženskih tijela kako bi se na što privlačniji način
promovirali određeni proizvodi. Kroz objektivizaciju tjelesnog izgleda kao i seksualno
objektiviziranje tijela, muškarci i žene u reklamnim sadržajima predstavljaju ideal kojeg je
poželjno pratiti. Tijela muškaraca i žena
... Više iskorištavaju se i objektiviziraju u svrhu prenošenja
poruke o određenom proizvodu ili usluzi koja se nudi tržištu i potrošačima. Bit je na što bolji
način, poziranjem, šminkom, odjećom, oblikom tijela i slično, ostati upamtljiv i potaknuti neku
vrstu želje. Ovim se istraživanjem nastojalo dobiti uvid u to kakav je prikaz tjelesnog izgleda i
objektivizacije muškaraca i žena u reklamama časopisa „Cosmopolitan“, „Men`s Health“ i
„Playboy“ iz 2018., 2019. i 2020. godine.
Pretpostavka je bila da će se pokazati razlika u učestalosti prikazivanja muškaraca i žena
s obzirom na časopis, kao i da će se razlika pokazati u prikazivanju tjelesnog izgleda i seksualne
objektivizacije s obzirom na spol u reklamama. Istraživanje o objektivizaciji muškaraca i žena
provedeno je kvantitativnom metodom analize sadržaja na uzorku od 265 reklama u kojima se
analiziralo 369 tijela. U sklopu razmatranja kategorije objektivizacije tjelesnog izgleda
postavljeni su indikatori koji ispituju različite tjelesne atribute i dijelove tijela. U slučaju
razmatranja aspekta seksualne objektivizacije tijela postavljeni su indikatori koji su ispitivali
odjevenost i položaj tijela muškaraca i žena. Dobiveni rezultati sugeriraju kako se reklame u
analiziranim godinama i navedenim časopisima kod prikaza muškaraca i žena razlikuju s
obzirom na određene indikatore,ali se nije pokazala značajna razlika u prikazu muškaraca i žena
s naglaskom na objektivizaciju. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) In a world where everyone has something to sell or promote, advertisements are created
as the perfect way to capture the attention of the public and potential consumers. As such,
advertisements often feature models of male and female bodies in order to promote certain
products in the most attractive way possible. Through the objectification of physical appearance
as well as the sexual objectification of the body, men and women in advertising content represent
an ideal that is desirable
... Više to follow. The bodies of men and women are exploited and objectified
in order to convey a message about a particular product or service offered to the market and
consumers. The point is to remain memorable and inspire some kind of desire in the best
possible way, through posing, make-up, clothes, body shape and the like. This research sought to
gain an insight into the portrayal of the physical appearance and objectification of men and
women in the advertisements of the magazines "Cosmopolitan", "Men's Health" and "Playboy"
from 2018, 2019 and 2020.
The assumption was that there would be a difference in the frequency of depiction of men
and women with regard to the magazine, as well as a difference in the depiction of physical
appearance and sexual objectification with regard to gender in advertisements. Research on the
objectification of men and women was conducted using the quantitative method of content
analysis on a sample of 265 advertisements in which 369 bodies were analyzed. As part of
consideration of the category of objectification of physical appearance, indicators were set that
examine different physical attributes and parts of the body. In the case of consideration of the
aspect of sexual objectification of the body, indicators were set that examined the clothing and
body position of men and women. The obtained results suggest that the advertisements in the
analyzed years and the mentioned magazines differ in their portrayal of men and women with
regard to certain indicators, but no significant difference was shown in the portrayal of men and
women with an emphasis on objectification. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
objektivizacija
tjelesni izgled
pandemija
reklame
analiza sadržaja
Ključne riječi (engleski)
: objectification
physical appearance
pandemic
advertisements
content analysis
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:669018
Studijski program Naziv: Sociologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) sociologije (univ. bacc. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-18 10:32:18