Naslov UKLJUČIVANJE ODRASLIH OSOBA S INVALIDITETOM U PROCESU OBRAZOVANJA
Naslov (engleski) PARTICIPATION OF ADULTS WITH DISABILITIES IN ADULT EDUCATION
Autor Daria Delija
Mentor Ivana Batarelo Kokić (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2017-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Pojam "obrazovanje odraslih" označava cijelu skupinu organiziranog obrazovnog procesa, formalno ili na drugi način, produžujući ili zamjenjuju početno obrazovanje u školama, fakultetima i sveučilištima, kao i na naukovanje, čime odrasli obogaćuju svoje znanje, poboljšavaju svoje tehničke ili stručne kvalifikacije ili ih pretvaraju u novi smjer i dovode do promjena u svojim stavovima ili ponašanju. Obrazovanje odraslih je riječ o dijelu globalnog cjeloživotnog obrazovanja i učenja. Koncepcija
... Više obrazovanja odraslih dakle obuhvaća sve putove obrazovanja – od institucionaliziranog školovanja do neintencionalne samoizobrazbe. Što se tiče odrasle osobe s invaliditetom, to je osoba koja ima dugotrajna tjelesna, mentalna, intelektualna ili osjetilna oštećenja koja u međudjelovanju s različitim preprekama mogu sprječavati njezino puno i učinkovito sudjelovanje u društvu na ravnopravnoj osnovi s drugima. Uzroci invalidnosti su veoma različiti, a vrste tjelesnih i mentalnih oštećenja su oštećenja vida, oštećenja sluha, oštećenja govorno-glasovne komunikacije, itd. Postoje mnoge zakonske odrednice koje promiču puno ostvarenje prava osoba s invaliditetom u čitavom društvenom aspektu u Republici Hrvatskoj te također u cijeloj Europi i svijetu. Iako postoji zakonska osnova, njihova provedba u praksi ima prostora za dodatni napredak. Tijekom povijesti društvo se prema osobama s invaliditetom odnosilo različito. U suvremenom svijetu naglasak je na integraciji osoba s invaliditetom. Sve više se ističe upotreba informacijsko-komunikacijske tehnologije koja omogućuje pristup većem broju izvora te olakšavaj individualizaciju. Bitno je izrazito usklađen pristup svih segmenata društva što uz podršku obitelji, udruga osoba s invaliditetom i udruga koje programski skrbe o osobama s invaliditetom te snaga samih osoba s invaliditetom sa svojim vještinama, potencijalima i sposobnostima kojima se dolazi do napretka i cjelovitog ostvarenja osobe s invaliditetom. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The term "adult education" means the whole group of the organized educational process, either formally or otherwise, by extending or replacing initial education in schools, colleges and universities, as well as teaching, enabling adults to enrich their knowledge, improve their technical or professional qualifications or convert them in a new direction and lead to changes in their attitudes or behavior. Adult education is part of global lifelong learning. The concept of adult education thus
... Više encompasses all pathways of education - from institutionalized education to nonintendent self-education. As for adults with disabilities, this is a person who has long-lasting physical, mental, intellectual or sensory impairments that, in interfering with various obstacles, can prevent her from participating in society on a fair and equal basis with others. The causes of disability are very different, and the types of physical and mental disabilities are visual impairment, hearing impairment, speech and speech impairment, etc. There are many legal provisions that promote the full realization of the rights of persons with disabilities throughout the social aspect in the Republic of Croatia and also throughout the Europe and the world. Although there is a legal basis, their implementation in practice has room for further progress. During history, the society for persons with disabilities referred to differently. In the contemporary world, the emphasis is on the integration of people with disabilities. The use of information and communication technology is increasingly emphasized, enabling access to a greater number of sources and facilitating individualization. It is essential that the approach of all segments of the society is closely aligned, with the support of families, associations of persons with disabilities and socially disadvantaged associations with disabilities, with their skills, potentials and abilities to progress and complete the realization of the disabled person. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
obrazovanje odraslih
invaliditet
integracija
cjeloživotno obrazovanje.
Ključne riječi (engleski)
adult education
disability
integration
lifelong learning
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:492624
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-03-23 12:26:53