Naslov EKO DJELATNOSTI UČENIKA RAZREDNE NASTAVE U OBRAZOVANJU ZA ODRŽIVI RAZVOJ
Naslov (engleski) ECO-ACTIVITIES OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
Autor Vana Petričević
Mentor Vesna Kostović-Vranješ (mentor)
Član povjerenstva Vesna Kostović-Vranješ (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivanka Buzov (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Restović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2024-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti
Sažetak Održivi razvoj postao je ključan koncept u mnogim područjima širom svijeta, uključujući i odgoj i obrazovanje. Iako je teorijsko razumijevanje održivosti važan prvi korak, sve veća je potreba za njegovom praktičnom primjenom. U ovom diplomskom radu, teorijski dio obuhvaća objašnjenje pojma održivog razvoja te njegovu implementaciju u obrazovni sustav. Zatim, opisan je kurikulum nastavnog predmeta Priroda i društvo, kao i međupredmetna tema Održivi razvoj uz naglasak na njihovu međusobnu
... Više povezanost. Nakon teorijskog dijela predstavljeni su primjeri dobre nastavne prakse, odnosno aktivnosti koje se provode u obrazovanju za održivi razvoj učenika razredne nastave. Na kraju, glavno pitanje koje se postavlja u ovom radu glasi: Koje eko djelatnosti se provode u razrednoj nastavi u obrazovanju za održivi razvoj te utječe li područje na kojem se škola nalazi na njihovo provođenje. Kako bi se dobili odgovori na ta pitanja, istraživanje je provedeno u četiri osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije – gradskoj, prigradskoj, seoskoj i područnoj školi. Rezultati provedenih upitnika pokazali su kako, s obzirom na položaj škola, nema značajnih razlika u vrsti provedenih eko djelatnosti jer se u svim školama uglavnom provode 7R djelatnosti za održivi razvoj „recikliranje“ i „ponovno upotrijebiti“. Međutim, razlike su uočene u broju provedenih eko djelatnosti, u gradskoj školi provedeno je znatno više eko djelatnosti u usporedbi s prigradskom i seoskim školama, dok su seoska i područna škola zbog svoje lokacije više bile usmjerene na izvanučioničke aktivnosti. Rezultati istraživanja pokazuju kako najvažniju ulogu u njihovom planiranju i realiziranju ipak imaju učitelji koje treba dodatno obrazovati i osposobiti za kvalitetnije promicanje obrazovanja za održivi razvoj. Shodno tome, učenici postaju savjesni pojedinci koji promišljaju i djeluju na održiv način. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Sustainable development has become a key concept in many fields worldwide, including education. While theoretical understanding of sustainability is an important first step, there is an increasing need for its practical application. In this thesis, the theoretical part encompasses an explanation of the concept of sustainable development and its implementation in the educational system. Additionally, the curriculum of the subject Nature and Society is described, as well as the
... Više cross-curricular theme of Sustainable Development, with an emphasis on their interconnection. Following the theoretical section, examples of good teaching practices are presented, specifically activities conducted in primary education for sustainable development. Finally, the main research question explored in this thesis is: What eco-activities are conducted in primary education for sustainable development, and does the location of the school influence their implementation? To answer these questions, research was conducted in four primary schools in the Split-Dalmatia County – urban, suburban, rural, and satellite schools. The results of the survey showed that, regarding the schools' locations, there are no significant differences in the types of eco-activities implemented, as all schools primarily engage in 7R activities for sustainable development, such as "recycling" and "reusing." However, differences were observed in the number of eco-activities carried out, with significantly more eco-activities conducted in the urban school compared to the suburban and rural schools, while the rural and satellite schools, due to their location, were more focused on outdoor activities. The findings indicate that the most crucial role in planning and implementing these activities lies with the teachers, who need to be further educated and trained to promote education for sustainable development more effectively, so that students can become conscientious individuals who think and act sustainably. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
održivi razvoj
odgoj i obrazovanje za održivi razvoj
Kurikulum nastavnom predmeta Priroda i društvo
Kurikulum međupredmetne teme Održivi razvoj
eko djelatnosti
7R djelatnosti za održivi razvoj
Ključne riječi (engleski)
sustainable development
education for sustainable development
curriculum of the subject Nature and Society
curriculum of the cross-curricular theme Sustainable Development
eco-activities
7R activities for sustainable development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:138235
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-01 08:59:18