Naslov Znakovi prepoznavanja zlostavljanja u dječjim vrtićima
Naslov (engleski) Recognizing Signs of Abuse in Kindergartens
Autor Željana Pereža
Mentor Esmeralda Sunko (mentor)
Član povjerenstva Branimir Mendeš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Esmeralda Sunko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Hicela Ivon (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2016-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Zlostavljanje djece prisutno je u svim sredinama. Zlostavljanje je obik negativnog ponašanja, a karakterizira ga duže vremensko trajanje, višestruko ponavljanje i prisutnost nesrazmjera moći. Zlostavljanje je usmjereno na istu osobu te je ono namjerno i svjesno ponašanje koje za cilj ima povredu druge osobe.
Tri su osnovna oblika zlostavljanja djece: fizičko zlostavljanje, emocionalno zlostavljanje te seksualno zlostavljanje. Kao oblik povrede djetetovih prava i nezadovoljavanja njegovih
... Više potreba, koji može imati iste posljedice na dijete kao i zlostavljanje, je zanemarivanje (zapuštanje) djeteta. Zlostavljanje možemo prepoznati prema različitim znakovima.
Fizičko zlostavljanje je zlostavljanje koje ima očite posljedice i ukoliko pratimo dijete fizičko zlostavljanje bi trebalo biti najlakše za prepoznavanje. Fizičko zlostavljanje uključuje udaranje, guranje, nanošenje boli, fizičko sputavanje, tresenje, stezanje, griženje, nanošenje opekotina itd. Emocionalno zlostavljanje prepoznaje se prema promjenama u ponašanju djeteta. Na emocionalno zlostavljanje može nas uputiti djetetova plašljivost, tikovi, pojava mucanja, nesigurnost i sl. Seksualno zlostavljanje podrazumijeva ljubljenje, dodirivanje genitalija ili grudi, snošaj, oralan i analan kontakt, gledanje i pokazivanje pornografskih časopisa i filmova ili nekog drugog pornografskog materijala. Sekaulno zlostavljanje se također može prepoznati prema promijenama u ponašanju djeteta (primjerice tjeskoba, depresija, strah od fizičkog kontakta i sl.) te prema ozljedama na području spolnih organa.
Vrlo je važno što prije otkriti da je neko dijete žrtva zlostavljanja te ga zaštititi od daljnjeg izlaganja nasilju, a slučaj prijaviti centru za socijalnu skrb. Odgojiteljice imaju vrlo važnu ulogu u otkrivanju i prevenciji naslilja jer mnogo vremena provode s djecom te s djecom ostvaruju jedan odnos pun povjerenja.
U empirijskom dijelu rada provedeno je istraživanje o tome jesu li se pojedine odgojiteljice ikada susrele sa slučajem obiteljskog nasilja, s kojim oblikom i prema kojim znakovima su ga prepoznale. Odgojiteljice su vrlo važne u životu djeteta te je potrebno da budu senzibilizirane te vješte u praćenju i prepoznavanju različitih znakova nasilja. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Child abuse is present in all societies. Abuse is a form of negative behavior characterized by longer duration, multiple repetitions and presence of imbalance of power. Abuse is directed at the same person, it is intentional and conscious behavior.
Three main types of abuse are: physical abuse, emotional abuse and sexual abuse. As forms of violations of children's rights and inadequacy of their needs, which can have the same effects on the child as well as abuse, is neglect. Child abuse
... Više can be identified by different signs.
Psysical abuse has clear consequences and if we observe child psysical abuse should be the easiest to identify. Psysical abuse includes hitting, pushing, causing pain, physical restraint, shaking, tightening, biting, scalding, etc. Emotional abuse dentified according to changes in the behavior of the child. Indicators of emotional abuse can be the child's fearfulness, tics, stuttering, insecurity, etc... Sexual abuse includes kissing, touching genitals or breasts, sexual intercourse, oral and anal contact, viewing and showing pornographic magazines and films or other pornographic material. Sexual abuse, same as an emotional abuse, dentified according to changes in the behavior of the child (anxiety, depression, fear of physical contact, etc.) and to injuries in the area of sexual organs.
It is very important as soon discover that a child is a victim of abuse, and protect it from further exposure to violence, and to report it to the social welfare center. Kindergarten teacher have a very important role in the detection and prevention of violence because she spend a lot of time with children and she (or he), with children, builds trusting relationship.
The empirical part was about recognized sings of abuse. The kindergarten teachers are very important in a child's life and they need to be sensitive and skilled in tracking and identifying the different signs of violence. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
fizičko zlostavljanje
emocionalno zlostavljanje
seksualno zlostavljanje
zanemarivanje
znakovi prepoznavanja zlostavljanja
dijete kao žrtva zlostavljanja
prevencija zlostavljanja
Ključne riječi (engleski)
physical abuse
emotional abuse
sexual abuse
neglect
recognizing signs of abuse
child as a victim of abuse
prevention of abuse
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:110622
Studijski program Naziv: Predškolski odgoj Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (univ.bacc.paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-09-29 07:17:34