Naslov Inovacije i utjecaj IKT na posrednike u turizmu
Naslov (engleski) Innovations and Impact of ICT on Travel Intermeidaries
Autor Nija Bezmalinović
Mentor Iris Mihajlović (mentor)
Član povjerenstva Cvijeta Djevojić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mirta Brajak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2024-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Informacijska i komunikacijska tehnologija (ICT) ima značajan utjecaj na posrednike u putovanjima, poput putničkih agencija, turoperatora i internetskih platformi za putovanja. Neka od inovacija i utjecaja ICT-a na putničke posrednike su platforme za online rezervaciju. Naime, ICT je revolucionirao način na koji ljudi rezerviraju putne aranžmane. Riječ je o online turističkim agencijama (OTA). Platforme za online rezervaciju omogućuju putnicima traženje letova, hotela, automobila za
... Više iznajmljivanje i drugih putničkih usluga, usporedbu cijena i rezervaciju izravno putem web stranica ili mobilnih aplikacija. Ova pogodnost i pristupačnost značajno su smanjile oslanjanje na tradicionalne putničke agencije. Dakako, globalni distribucijski sustavi, tj. mreža kojom upravljaju posrednici u putovanjima koja omogućuje transakcije između pružatelja usluga putovanja (zrakoplovne tvrtke, hoteli, tvrtke za iznajmljivanje automobila) i putničkih agenata. GDS platforme konsolidiraju i distribuiraju informacije u stvarnom vremenu o dostupnosti, cijenama i rasporedima, omogućujući putničkim agencijama da pristupe i rezerviraju usluge putovanja za svoje klijente učinkovito. Ovo je pojednostavilo proces rezervacije i agentima pružilo širok raspon opcija koje mogu ponuditi svojim klijentima. Treba tu još spomenuti i mobilne aplikacije te analizu podataka. Općenito, ICT je transformirao putničke posrednike poboljšavajući učinkovitost, pristupačnost i personalizaciju. Putnicima je omogućio više kontrole i izbora, a posrednicima je pružio vrijedne uvide kako bi bolje služili svojim klijentima. S tim u vezi treba istaknuti disintermedijaciju, odnosno postupak reduciranja distribucijskog kanala, jer će napredak tog postupka dugoročno ovisiti o sposobnosti klasičnih agencija u procesu brendiranja turističkih proizvoda. Prikupljanje što većeg broja informacija osigurava bolju i pravovremenu informiranost korisnika te u konačnici kvalitetu usluge. Činjenica je da su aktivnosti online poslovanja neophodne i ključne u komunikaciji, no to nije dovoljno ako poduzeće ne posjeduje točne i provjerene informacije. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Information and communication technology (ICT) has a significant impact on travel intermediaries, such as travel agencies, tour operators and online travel platforms. Some of the innovations and impacts of ICT on travel agents are online booking platforms. Namely, ICT has revolutionized the way people book travel arrangements. These are online travel agencies (OTA). Online booking platforms allow travelers to search for flights, hotels, rental cars and other travel services,
... Više compare prices and book directly through websites or mobile apps. This convenience and accessibility has significantly reduced reliance on traditional travel agencies. Of course, global distribution systems, i.e. a network operated by travel intermediaries that enables transactions between travel service providers (airlines, hotels, car rental companies) and travel agents. GDS platforms consolidate and distribute real-time information on availability, pricing and schedules, enabling travel agencies to access and book travel services for their customers efficiently. This simplified the booking process and gave agents a wide range of options to offer their clients. Mobile applications and data analysis should also be mentioned here. Overall, ICT has transformed travel intermediaries by improving efficiency, accessibility and personalization. It gave travelers more control and choice, and provided brokers with valuable insights to better serve their customers. In this connection, disintermediation, the process of reducing the distribution channel, should be mentioned, because the progress of this process will depend on the ability of classic agencies in the process of branding tourist products in the long term. Collecting as much information as possible ensures better and timely information for the user and, ultimately, the quality of the service. The fact is that online business activities are necessary and crucial in communication, but this is not enough if the company does not have accurate and verified information. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
Inovacije
ICT
posrednici
pristupačnost
putovanja
turisti
Ključne riječi (engleski)
Innovations
ICT
intermediaries
accessibility
travel
tourists
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:985124
Studijski program Naziv: Hotelijerstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra hotelijerstva (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-03 10:52:44