Naslov Specifičnosti strateških saveza kao metoda rasta hotelskog poduzeća
Naslov (engleski) Specifics of Strategic Alliances as a Method of Growth of Hotel Enterprises
Autor Nikoleta Šimunović
Mentor Zorica Krželj Čolović (mentor)
Član povjerenstva Ivona Vrdoljak Raguž (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Katija Vojvodić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2021-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Strateška savezi predstavljaju koalicije poduzeća koje nastaju s ciljem realizacije poslovnih ciljeva. Svrha povezivanja je ostvarenje boljih poslovnih ciljeva, rezultata poslovanja, podjela resursa za postizanje zajedničke koristi, poboljšanje konkurentskog položaja na međunarodnom tržištu. Poduzeća se danas strateški udružuju jer je nemoguće ostvariti konkurentsku prednost ako poduzeće ne stvori barem jedan strateški savez ili ako u njemu ne sudjeluje. Upravo sudjelovanje u strateškim
... Više savezima za pojedina poduzeća predstavlja ostvarenje boljih poslovnih rezultata prilikom jačanja konkurentske prednosti, nego prilikom snižavanja troškova, cijena i raznih drugih korištenih alata za ostvarenje udjela na tržištu. Strateški udružena poduzeća angažiraju posebna znanja vještine, zajednički posluju i podjelom svojih resursa nastoje ostvariti dugoročne planove, ciljeve, zajedničke interese na obostrano zadovoljstvo, a sve u cilju poboljšanja konkurentskog položaja na domaćem i međunarodnom tržištu. Također, saveze mogu osnivati kompanije iz različitih područja poslovanja ili iz sličnih područja, a savez je strateški ako definiranu strategiju slijede partneri. Primjere suradnje poduzeća iz različitih poslovanja imamo u hotelijerstvu između hotelskih poduzeća kroz vertikalnu integraciju. Vertikalnom integracijom hotelska poduzeća povezuju se s turoperatorima, avioprijevoznicima kako bi zajedničkom suradnjom ostvarili što bolji plasman na turističkom tržištu i konkurentske prednosti. Motivi koji dovode do strateškog povezivanja su najčešće: financijski , razmjena znanja i tehnologija te tržišni i upravljački motivi. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Strategic alliances are coalitions of companies that are formed with the aim of achieving business goals. The purpose of networking is to achieve better business goals, business results, sharing resources to achieve mutual benefits, improving the competitive position in the international market. Today, companies are strategically united because it is impossible to achieve a competitive advantage if the company does not create at least one strategic alliance or if it does not
... Više participate in it. Participation in strategic alliances for individual companies represents the achievement of better business results in strengthening the competitive advantage, than in reducing costs, prices and various other tools used to achieve market share. Strategically associated companies engage special knowledge skills, work together and by sharing their resources seek to achieve long-term plans, goals, common interests to mutual satisfaction, all with the aim of improving the competitive position in the domestic and international markets. Also, alliances can be formed by companies from different business areas or from similar areas, and an alliance is strategic if the defined strategy is followed by partners. We have examples of cooperation between companies from different businesses in the hotel industry between hotel companies through vertical integration. Through vertical integration, hotel companies connect with tour operators, airlines in order to achieve better placement in the tourism market and competitive advantages through joint cooperation. The motives that lead to strategic integration are most often: financial, knowledge and technology exchange, and market and management motives. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
strateški savezi
hotelijerstvo
turoperatori
avioprijevoznici
konkurencija
hotelska poduzeća
Ključne riječi (engleski)
strategic alliances
hotel industry
tour operators
airlines
competition
hotel companies
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:050147
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4287
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-18 10:42:51