Naslov Relacije motoričkog fitnesa i emocionalne inteligencije djece u dobi od pet godina
Naslov (engleski) The Relations Between Motor Fitness And Emotional Intelligence Of Children Aged Five Years
Autor Martina Sakač
Mentor Ivan Šerbetar (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branimir Magdalenić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Šerbetar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-06-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka antropologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak NASLOV RADA: Relacije motoričkog fitnesa i emocionalne inteligencije djece u dobi od pet
godina
U djetinjstvu vrlo je izraženo praćenje emocionalnog i motoričkog razvoja djece već od strane
roditelja, a još više od stručnog tima u ustanovi ranog i predškolskog odgoja. Svrha ovog
istraživanja bila je utvrditi potencijalni utjecaj motoričkih komponenti na emocionalnu
inteligenciju djece predškolske dobi. U istraživanju je sudjelovalo 59 djece u dobi od 49 do 78
mjeseci, odnosno između
... Više 4,1 i 6,8 godina. Za ispitivanje fitnesa, tj opće tjelesne spremnosti
korišten je test President's Challenge battery, a provedena su i antropometrijska mjerenja.
Podatci o emocionalnoj inteligenciji dobiveni su pomoću adaptirane verzije upitnika za
emocionalnu inteligenciju (Rating Scale from Children’s Emotional Intelligence (4-8 Years
Old, Kajbafnezhad, 2016).
Glavni cilj istraživanja bio je ispitati potencijalnu povezanost opće tjelesne spremnosti i
emocionalnu inteligenciju djece u dobi od pet godina. Sudeći prema rezultatima, pozitivna
povezanost je pronađena između sume emocionalne inteligencije i podizanja trupa, kao i
povezanost između podizanja trupa i opažanja i iskazivanja emocija. To bi moglo ukazivati
kao u ranije spomenutim istraživanjima da djeca koja su motorički spretnija, imaju veću
emocionalnu inteligenciju, odnosno da su emocionalno zreliji. Negativna povezanost je
utvrđena između izmjeničnog trčanja i emocionalnog upravljanja i procjena. Ova negativna
povezanost mogla bi ukazivati kako izmjenično trčanje nije jedna od komponenti koja je
povezana sa dječjim emocionalnim upravljanjem i procjenom. Kod motoričkih testova najjača
negativna povezanost pronađena je između testova gibljivost i izmjenično trčanje. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) TITLE: Relationship between motor fitness and emotional intelligence among children at the
age of five
SUMMARY: In childhood, monitoring of children's emotional and motor development is
indicated by parents, but even more by the professional team in the institutions of early and
preschool education. The purpose of this study was to determine the potential impact of motor
components on the emotional intelligence of preschool children. The study involved 59
children, aged 49 to 78
... Više months or between 4.1 and 6.8 years. The President's Challenge
battery test was used to test fitness, particularly, general physical fitness. Also,
anthropometric measurements were performed. Emotional intelligence data were obtained by
using the adapted version of the emotional intelligence questionnaire (Rating Scale from
Children’s Emotional Intelligence (4-8 Years Old, Kajbafnezhad, 2016). Children who are
more motor-efficient have achieved better results in all components, thus it can be concluded
that motor-skilled children have a positive impact on the general physical fitness of preschool
children. The main objective of the study was to examine the potential correlation between
general physical fitness and emotional intelligence of children at the age of five. According to
the results, a positive correlation was found between the sum of emotional intelligence and
torso lifting, as well as a correlation between torso lifting and the perception and expression
of emotions. This could indicate, as in the previously mentioned research, that children who
are more motor-skilled have a higher emotional intelligence, which means that they are more
emotionally mature. A negative correlation was found between alternating running and
emotional management and assessments. This negative correlation could indicate that
alternating running is not one of the components associated with children’s emotional
management and assessment. In motor tests, the strongest negative correlation was found
between mobility and alternating running tests. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
tjelesni fitnes
motorički testovi
antropometrijske mjere
emocionalna inteligencija
povezanost
Ključne riječi (engleski)
physical fitness
motor tests
anthropometric measures
emotional intelligence
correlation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:949964
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-17 08:00:15