Naslov Prostorno-materijalno okruženje waldorfskog vrtića kao poticaj razvoju djeteta rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Spatial-material environment of the Waldorf kindergarten as a stimulus for the development of an early and preschool child
Autor Marijana Lažeta
Mentor Edita Rogulj (mentor)
Član povjerenstva Edita Rogulj (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik Homolak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Dijete je aktivna individua koja uči promatrajući, istražujući svijet oko sebe i oponašajući roditelje i radnje iz okoline u kojoj obitava. Waldorfska pedagogija s osnivačem Rudolfom Steinerom, nastoji obuhvatiti cijelo ljudsko biće, njegovo tijelo, duh i dušu kroz njegov odgoj i obrazovanje, poglavito u prvom sedmogodišnjem razdoblju. Rudolf Steiner postavio je temelje waldorfskoj pedagogiji, po čijem konceptu u Hrvatskoj trenutno djeluje pet vrtića, uz nekoliko redovnih dječjih vrtića koji su
... Više implementirali waldorfsku pedagogiju u svoj kurikulum. Waldorfski vrtić pruža djetetu mogućnost da uči i razvija se kroz igru i materijalne poticaje kojima se pridaje velika pozornost jer povoljno utječu na djetetov cjelokupni razvoj. Naime, prirodni materijali u waldorfskom vrtiću, bili oni oblikovani ili ne, potiču dječju kreativnost, maštu i razvoj osjetila prilikom njihove manipulacije. Vosak i glina pravi su primjer jer, osim što potiču razvoj mašte i kreativnosti kod djece, potiču i razvoj fine motorike, koja je u izravnoj vezi s razvojem mozga. Kroz ručno izrađene jednostavne lutke nastoji se izbjeći prikaz emocija kako bi se dijete potaknulo na razvoj kreativnosti i mašte. Djeca će tako izrađenim lutkama dati vlastiti smisao. Cijela koncepcija waldorfske pedagogije veliki značaj daje religiji, što se očituje u posebnom obilježavanju svetkovina i blagdana kroz cijelu godinu. Waldorfska pedagogija naglašava ulogu odgojitelja kroz emocionalno povezivanje s djetetom i kreiranje okoline koja će poticati dijete na korištenje svojih osjetila. Kada se govori o poticajima smatra se da suvremena tehnologija ometa dječji razvoj te je uklonjena iz djetetovog okruženja. Cilj ovoga rada je dati uvid u waldorfsku pedagogiju, kroz analiziranje literature koja naglašava osobitosti waldorfske koncepcije, s posebnim naglaskom na uređenje prostornomaterijalnog okruženja, odnosno uređenje i oblikovanje interijera i eksterijera, kao značajnog faktora koji utječe na cjelokupan razvoj djeteta rane i predškolske dobi. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) A child is an active individual being that learns by observing, exploring the surrounding world, and by mimicking parents in performing their tasks inside the common environment. Established by its founder Rudolf Steiner, Waldorf Pedagogy tries to encompass the entire human being, including his body, spirit and soul, in the process of child’s upbringing, primarily during the first seven years of child’s life. Rudolf Steiner established the foundations of Waldorf Pedagogy, which provides the
... Više basis for the operations of five kindergartens in Croatia, alongside several regular daycare centers, which have implemented the Waldorf Pedagogy in their curricula. A Waldorf kindergarten provides the child with an opportunity to learn and develop through games and physical stimuli, themselves given an enormous attention due to their favorable effect on the entire development of the child. Specifically, natural materials in the Waldorf kindergarten, whether they are molded or not, entice children’s creativity, imagination and sensory development during their handling. Vax and clay provide perfect examples, because these materials, besides encouraging the growth of imagination and creativity in children, stimulate the development of fine motor skills, themselves pertinent to the brain development. By utilizing simple hand-made play dolls, an attempt is made to avoid the display of emotions in order to encourage children to grow their own creativity and imagination. In such a way, children impart on the hand-made dolls the meaning they themselves have envisaged. The entire concept of Waldorf Pedagogy grants major importance to religion, which is manifested in the marking of festivities and holidays throughout the year. Waldorf Pedagogy highlights the role of the kindergarten teacher through the establishment of an emotional connection with a child and by creating an environment that would encourage the children to utilize their own senses. In lieu to stimuli, modern technologies are considered detrimental to the child’s development, and therefore removed from the child’s environment. The aim of this paper is to provide a useful insight into the Waldorf Pedagogy by the analysis of the literature emphasizing the particularities of the Waldorf concept, pertaining to the establishment of the spatial-material environment, with special emphasis on the importance of establishing and shaping both the interior and exterior is herein highlighted as a pertinent factor influencing the child’s entire development during the early and the preschool stage. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
waldorfska pedagogija
interijer
eksterijer
prirodni materijali
Rudolf Steiner
Ključne riječi (engleski)
Waldorf Pedagogy
interior
exterior
natural materials
Rudolf Steiner
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:251972
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-27 09:07:00