Naslov Medijska pismenost u Hrvatskoj: istraživanje percepcije
Naslov (engleski) Media literacy in Croatia: a perception survey
Autor Lucija Budimir
Mentor Marija Slijepčević (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2024-10-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Cilj rada je analizirati percepciju hrvatske javnosti o medijskoj pismenosti. U radu su definirani pojmovi komunikacija, mediji, masovni mediji, internet, dezinformacija, informacijski poremećaj, manipulacija, ovisnost, nasilje i medijska pismenost. Također je navedeno istraživanje o percepciji hrvatske javnosti o medijskoj pismenosti, kao i intervju s Anom Kirin, glavnom urednicom portala „medijskapismenost.hr“ i koordinatoricom događaja „Dani medijske pismenosti“. Anketno istraživanje
... Više provedeno je online u rujnu 2024. godine na uzorku od 152 ispitanika. Istraživanjem je utvrđena percepcija hrvatske javnosti o medijskoj pismenosti, njezinoj zastupljenosti u obrazovnim ustanovama, dosadašnjim sudjelovanjem i željom za budućim sudjelovanjem na edukacijama, radionicama i/ili tečajevima o medijskoj pismenost, isto tako utvrđena je i percepcija hrvatske javnosti o tome koga smatraju odgovornima za edukaciju o medijskoj pismenosti, a utvrđeno je i koliko sami ispitanici poznaju organizacije koje promiču medijsku pismenost. Intervju je pružio informacije o ciljevima rada portala „medijskapismenost.hr“, kao i o ciljevima i budućnosti projekta „Dani medijske pismenosti“, Ana Kirin iznijela je i svoja razmišljanja o ovisnostima i diskriminacijama na komunikacijskim platformama, kao i o znanju hrvatske javnosti o medijskoj pismenosti, uključujući i njezinu zastupljenost u hrvatskim obrazovnim ustanovama, dobiven je i uvid o budućnosti medijske pismenosti, ali i prijedlozi za bolje opismenjavanje hrvatske javnosti. U zaključku je dosadašnje istraživanje povezano s teorijom i vlastitim istraživanjem koje je provedeno upotrebom kvantitativne metode ankete i kvalitativne metode intervjua. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The aim of this paper is to analyze the perception of the Croatian public about media literacy. The paper defines the terms communication, media, mass media, Internet, misinformation, information disorder, manipulation, addiction, violence and media literacy. The research on the Croatian public's perception of media literacy was described along with the interview with Ana Kirin, the editor-in-chief of the portal "medijskapismenost.hr" and the coordinator of the event of "Days of Media
... Više Literacy". The online survey was conducted in September 2024 on a sample of 152 respondents. The survey revealed the perception of the Croatian public about media literacy, its presence in educational institutions as well as the respondents’ past participation in education, workshops and/or courses on media literacy and the willingness take part in them in the future. The perception of the Croatian public about who they consider responsible for education, was also determined as well as how much the respondents themselves knew about organizations that promote media literacy. The interview provided the information about the goals of the "medijskapismenost.hr" portal, as well as the aims and the future of the project "Days of Media Literacy". Ana Kirin also shared her opinions about independence and discrimination on communication platforms, about the knowledge of the Croatian public about media literacy including its presence in Croatian educational institutions, and provided insight into the future of media literacy, as well as offered suggestions for educating the Croatian public on media literacy. In conclusion, the previous research is connected with the theory and own research, which was carried out using the quantitative survey method and the qualitative interview method. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
mediji
medijska pismenost
percepcija hrvatske javnosti
Ključne riječi (engleski)
media
perception of the Croatian public
media literacy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:132002
Studijski program Naziv: Novinarstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) novinarstva (bacc. nov.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-28 14:22:38