Naslov Projektni oblici rada u odgojno-obrazovnim ustanovama
Naslov (engleski) Project Forms of Work in Educational Institutions
Autor Ivana Mufić
Mentor Aleksandra Rotar (mentor)
Član povjerenstva Slaven Bertoša (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Aleksandra Rotar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Janko Žufić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2023-04-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Likovna pedagogija
Sažetak U nastavnom procesu učenicima je potrebno omogućiti pogodne uvjete za kreativno
stvaralaštvo. Učenika je potrebno poticati na stvaralaštvo, suradnju, slobodu izražavanja
i originalnost. U procesu stvaranja projekta važnu ulogu imaju učitelji, ravnatelji, stručni
suradnici i drugi djelatnici. Svaki izvedeni projekt ne mora nužno biti i uspješan. Učitelji
imaju izniman utjecaj na uspješnost samog projekta, oni su ti koji potiču i usmjeravaju
učenike na uspješnu izvedbu projekta.
Već od
... Više najranije dobi djeca slikaju, stvaraju oblike. Način na koji djeca u najranijoj dobi
stvaraju svoja likovna stvaralaštva različit je kod svakog djeteta. U najmlađoj dobi djeteta
važno je omogućiti djetetu da se upozna s različitim likovnim tehnikama kao što su to
tempere, bojice, flomasteri, plastelin, glinamol i slično. Umjetnost je prirodan ljudski jezik
i potrebno je cijeniti dječju kreativnost te poticati istu. Djeca kao i umjetnici opažaju svijet
i ono što vide prenose na papir.
Pedagozi Dewey i Killpatric 1930. godine uveli su metodu poučavanja u škole pod
nazivom „projekt“. U projektnoj nastavi učenici bi trebali naučiti učiti, istraživati, tražiti i
birati informacije, naučiti koristiti razne metode i teorije, stjecati društvene vještine, stvarati
pozitivnu sliku o sebi i sudjelovati u brojnim iskustvenim situacijama. Pomoću platforme
eTwinning učenici mogu surađivati u raznim projektima i sudjelovati u brojnim didaktičkim
scenarijima. Djeca predškolske i školske dobi mogu sudjelovati u raznim likovnim
natječajima, projektima. Kako bi učenici mogli realizirati neki projekt i sudjelovati u njemu,
potrebno je da učitelji motiviraju učenike za rad. Učitelji su motivator i mentor svakog
projekta u kojem sudjeluju učenici.
Zbog potreba pisanja diplomskog rada osmišljen je i proveden projekt „Slikovnica“. U
projektu su sudjelovali učenici četvrtog razreda Osnovne škole dr. Mate Demarina,
Medulin.
Slikovnica Gospodin Stablo nastala je zajedničkim snagama. Cilj slikovnice je potaknuti
djecu na istraživanje vlastitih mogućnosti i briga za okoliš. Naše zdravlje ovisi o čistoj
prirodi, bistrim rijekama i moru, zelenim šumama i urednim livadama. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) In the teaching process, it is necessary to provide students with suitable conditions for
creative work. Students sholud be encouradged to be creative, cooperative, free of
expression and originality. In the process of creating a project, teacher, principal,
professional associates and other employees of the scool, play an important role.
Teachers have an exeptional influence on the success of project itself, they are the ones
who encourage and direct students to successful
... Više performance in the project.
From an early age, children paint and create shapes. The way of creating at an early age
is very different for each child. At the youngest age, it is important to allow the child to
become familiar with different techniques, such as tempera, crayons, felt- tip pens,
plasticine, claymole and the like. Art is natural human language and it is necessary to
appreciate children's creativity and encourage it. Children, like artists, observe the world
and transfer what they see to paper.
In 1930. educators Dewey and Killpatric introduced a method of teaching in schools called
„project“. In project classes, students sholud learn to learn, research, search for and
choose informations, learn to use various methods and theories, acquire social skills,
create a positive self-image and participate in numerous experiental situations. Using the
eTwinning platform, students can collaborate in various projects and participate in
numerous didactic scenarios. Teachers are the motivators and mentors of every project
in which students participate.
Due to the need to write a graduathion thesis, the project „Slikovnica“ was designed and
implemented. Students of the fourth grade of dr. Mate Demarin Elementary School,
Medulin participated in the project. The picture book „Gospodin Stablo“ was created by
joint forces. The aim of the picture book is to explore their own possibilities and concerns
for environment. Our health depends on clean nature, clean rivers and sea, green forests
and meadows Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
projekti
projektni oblici rada u odgojno-obrazovnim ustanovama
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:548569
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-17 17:32:05