Naslov Prilagodba nastave učenicima s oštećenjima sluha
Naslov (engleski) Adaptation of teaching to students with hearing impairments
Autor Tea Eterović
Mentor Diana Tomić (mentor)
Mentor Ana Blažević Simić (mentor)
Član povjerenstva Arnalda Dobrić (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-11-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Fonetika
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Predmet ovog diplomskog rada je uloga nastavnika u redovitim školama u prilagodbi nastave učenicima oštećena sluha. Većina školske populacije oštećena sluha pohađa redovite škole zahvaljujući razvoju medicine i tehnologije. Svaki od tih učenika ima specifične potrebe, ali neke potrebe su im zajedničke te zbog toga postoje smjernice za rad koje usmjeravaju nastavnike u radu s takvim učenicima. Teorijski dio rada predstavlja upravo specifičnosti rada s učenicima oštećena sluha, početak
... Više uključivanja učenika oštećena sluha u redovite škole te konkretne prilagodbe u nastavi koje pomažu u radu s tim učenicima. Vrlo važan faktor kod uključivanja učenika oštećena sluha u redoviti sustav je inkluzija. Uz inkluziju, vrlo je važno koristiti odgovarajuće postupke u samoj nastavi kako bi učenici oštećena sluha postigli što bolji uspjeh. U istraživačkome dijelu rada provedeno je istraživanje koje je za cilj imalo utvrđivanje načina prilagodbe nastave učenicima oštećena sluha kao i sve čimbenike koji utječu na tu prilagodbu. Podaci za istraživanje prikupljeni su metodom intervjua na uzorku od 11 sudionika. Rezultati istraživanja pokazali su da sudionici imaju vrlo dobru komunikaciju sa stručnjacima izvan ili unutar same škole u kojoj rade te da gotovo svi pronalaze podršku u radu s učenicima oštećena sluha. Također, većina sudionika uspješno surađuje s roditeljima učenika, ali i s vršnjacima učenika koji uredno prihvaćaju učenike oštećena sluha u svoj kolektiv. Sudionici istraživanja prilagođavaju prostor i svoj govor koliko god mogu kako bi učeniku oštećena sluha olakšali slušanje. Primjerene metode za prilagodbu nastave tim učenicima neki koriste u velikoj mjeri dok drugi takve metode primjenjuju i u radu s ostalim učenicima. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The subject of this thesis is the role of regular school teachers in teaching adaptation to students with hearing impairment. Most of the hearing-impaired school population attends regular schools thanks to the development of medicine and technology. Each of these students has specific needs, but some needs are common to all of them, which is why there are work guidelines that guide teachers in working with such students. Theoretical part of the paper presents the specifics of
... Više working with hearing impaired students, as well as the beginning of the inclusion of hearing- impaired students in regular schools and specific adjustments in teaching that are helpful while working with these students. A very important factor in the inclusion of hearing-impaired students in the regular system is inclusion. Besides inclusion, it is very important to use appropriate procedures in the teaching itself so that hearing-impaired students achieve the best possible results. In the research part of this paper, the research was conducted. The aim of this research was to determine the ways of adapting lessons to hearing-impaired students, as well as all the factors that influence this adaptation. The data for the research was collected using the interview method on a sample of 11 participants. Research results showed that the participants mostly have excellent communication with experts outside or inside the school where they work and that almost all of them find support in working with hearing impaired students. Also, most of the participants cooperate successfully with the students' parents, but also with the students' peers, who properly accept the hearing-impaired students into their team. Participants of this research adapt the space and their speech as much as they can to make it easier for the hearing-impaired students to listen. Appropriate methods for adapting teaching to these students are widely used by some, while others also apply such methods when working with other students. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
prilagodba nastave
učenici oštećena sluha
redovita škola
Ključne riječi (engleski)
adjustment of teaching
hearing-impaired students
regular school
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:425488
Studijski program Naziv: Fonetika (dvopredmetni); smjerovi: rehabilitacija slušanja i govora, govorništvo, znanstveno usmjerenje fonetike, govorništvo i znanstveno usmjerenje fonetike Smjer: rehabilitacija slušanja i govora Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije fonetičar rehabilitator (mag. educ. phon. rehab.)
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-11-24 15:38:44