Relationship between users age and visual patterns in digital media = Odnos starosti korisnika i vizualne putanje kod korištenja digitalnih medija / Mario Plenković, Daria Mustić.
Sažetak

The purpose of this paper is to investigate is there a relation between age and the way that people are using digital media content. By developing information and communication technology in the field of media communications, media con-tent users are able to use more visual information of the same content, affecting the success of decoding the message and users can also manipulate part of the visual presentation by adapting the user interface to their visual needs. This puts the user in the position of the designer of the visual content. The information user today partially takes the role of the creator of the visual aspect of the information, so it comes to repositioning in relation the graphic designer - the recipient of the message. The paper examines whether the age of the user has an impact on the visual pattern used in the digital content utilization. The research approach is qualitative and exploratory in nature, as the aim is to develop a model of information consumption for elderlies in digital environment in which the information quality is challenged by the way of user’s visual approach and visual pattern. Through the empirical part of the research, user behavior was investigated in the use of media web content. Although, there are some differences between two users groups divided by age, we can not claim that these differences are connected with age. The research has shown that the primary reason for certain visual pattern is interest for specific theme. Based on conducted theoretical analysis and empirical research it can be concluded that visual communication in a new, converging media environment is experiencing redefinition and enables rapid transition from status information per se to status per nos, but the interest for content is still dominant regulator of specific users navigation trought the content.; Svrha ovog rada je istražiti odnos između dobi i načina na koji ljudi koriste digitalne medijske sadržaje. Razvojem informacijsko-komunikacijske tehnologije u području medijskih komunikacija korisnici medija sadržaja mogu koristiti više vizualnih informacija istog sadržaja, što utječe na uspjeh dekodiranja poruke, a korisnici također mogu manipulirati dijelom vizualne prezentacije prilagodbom korisničkog sučelja njihovim vizualnim potrebama. Time se korisnik postavlja u poziciju dizajnera vizualnog sadržaja. Korisnik informacija danas dijelom preuzima ulogu tvorca vizualnog aspekta informacija, pa dolazi do repozicioniranja u odnosu grafički dizajner - primatelj poruke. U radu se ispituje ima li dob korisnika utjecaj na vizualni obrazac koji se koristi u korištenju digitalnog sadržaja. Istraživački pristup je kvalitativnog i istraživačkog karaktera, a cilj je razviti model konzumiranja informacija za starije osobe u digitalnom okruženju u kojem se kvalitetu podataka dovodi u pitanje korisnikovim vizualnim pristupom i vizualnim obrascem. Empirijskim dijelom istraživanja istraženo je ponašanje korisnika pri korištenju medijskih web sadržaja. Iako postoje neke razlike između dvije korisničke skupine podijeljene prema dobi, ne možemo tvrditi da su te razlike povezane s dobi. Istraživanje je pokazalo da je glavni razlog određenog vizualnog uzorka zanimanje za određenu temu. Na temelju provedene teorijske analize i empirijskog istraživanja može se zaključiti da vizualna komunikacija u novom, konvergiranom medijskom okruženju doživljava redefiniranje i omogućava brzi prijelaz iz statusa per se u status per nos, no zanimanje za sadržaj još uvijek je dominantan regulator navigacije za određene korisnike sadržaja.