Organizacija pripovjednoga diskursa : anafora i kohezija u dječjem pripovijedanju / Ivana Trtanj.
Organizacija pripovjednoga diskursa : anafora i kohezija u dječjem pripovijedanju / Ivana Trtanj.
Sažetak

U ovom se radu opisuje razvoj dječje pripovjedne sposobnosti i to kroz analizu uporabu anafore u funkciji stvaranja kohezivnoga diskursa. Istraživačka su pitanja usredotočena na to jesu li zamjenice i elipse koje rabe četverogodišnjaci i desetogodišnjaci u koreferentnom odnosu s antecedentom na koji se odnose, kada se javljaju koreferentni odnosi unutar rečenice te koja je vrsta koreferentne veze najčešća. Rezultati našega istraživanja potvrdili su pretpostavke da djeca prije šeste godine ne koreferiraju zamjenice i elipse s antecedentom na kojega se odnose te da se koreferentne veze unutar rečenice povećavaju s porastom kronološke dobi. Također, istraživanje je potvrdilo da je najčešća vrsta koreferentnih veza subjekt – subjekt.; The paper describes the development of children’s narrative ability by analysing the use of anaphora as a means of creating cohesive discourse. Our study seeks to establish whether the pronouns and ellipses used by 4- and 10-year olds are co-referential with their antecedents, at what age co-referential relations start to manifest within a sentence, and what type of co-referential relations is the most prevalent one. The results have confirmed our hypotheses that children under the age of six do not use their pronouns and ellipses co-referentially with their antecedents, that the presence of co-referential links within a sentence increases with age, and that the dominant type of co-referential relations is subject-subject.