Izvještavanje o krizi i krizno komuniciranje Agrokora u 2017. godini putem internetskih platformi Večernji.hr i Agrokor.hr / Karlo Kanajet, Hrvoje Jakopović.
Sažetak

Krizu organizacije označava situacija u kojoj se narušavaju redovite procedure funkcioniranja, a svaki izlazak iz uobičajenog toka djelovanja može dovesti i do pojačanog interesa medija. Kriza za neke organizacije zapravo počinje u onom trenutku kada je mediji proglase. Slučaj krize koncerna Agrokor u 2017. godini izazvao je veliku pozornost medija. Ovim se radom stoga proučavao slučaj kroz medijsko izvještavanje o Agrokoru na internetskom portalu Večernji.hr, u vrijeme kada se koncern suočavao s krizom izazvanom fi nancijskim problemima. Na taj su se način utvrdila obilježja i odrednice medijskog izvještavanja o Agrokoru i krizi na internetskom portalu Večernji.hr. S druge strane, analiza je obuhvatila službe- na internetska priopćenja Agrokora na mrežnoj stranici Agrokor.hr kako bi se utvrdilo kako je koncern kroz službene online kanale odgovorio na krizu. Rezultati izvještavanja o slučaju Agrokor i njegovom kriznom komuniciranju daju uvid u obilježja medijskog izvještavanja u slučaju krize ovakvih razmjera i kriznom komuniciranju putem internetskih priopćenja. Istraživanje je pokazalo da se u medijskom portretiranju krize značajan naglasak stavlja na prvog čovjeka organizacije. Tako se na internetskom portalu Večernji.hr u promatranom razdoblju u gotovo svakoj drugoj objavi spominjao osnivač Agrokora Ivica Todorić. Također, više od trećine objava sadržavalo je brojke u kontekstu krize, poput visine duga koncerna. Što se tiče samog Agrokora, rezultati istraživanja pokazali su kako se organizacija u prvoj fazi suočavanja s krizom nije postavila aktivno. Službena internetska priopćenja na mrežnoj stranici Agrokor.hr, koja bi se ticala krize, izostala su, a poruke koje su putem portala Večernji.hr mogle doći do javnosti od strane koncerna sadržavale su elemente poricanja postojanja problema. Kako je kriza postajala sve složenija, Agrokor je bio prisiljen na promjenu komunikacije.; Organizational crisis refers to situation where standard procedures are undermined, and every turn out in regular fl ow of actions may lead to extensive media interest. For some organizations crisis actually begins when media announce it. The case of The Agrokor Group crisis in 2017 provoked signifi cant media attention. Therefore this essay studies the case of media coverage concerning Agrokor on Večernji.hr site, by the time The Group faced crisis caused by fi nancial diffi culties. Thereby the characteristics and determinants concerning Agrokor and crisis media coverage on Večernji.hr site are being examined. On the other hand, the analysis includes Agrokor offi cial web releases from Agrokor.hr site, in order to examine the way The Group handled the crisis via offi cial online channels. The results concerning Agrokor media coverage and its crisis communication give insight about media coverage of large crisis and crisis communication by means of releases. The research fi nds that in media portrayal of crisis signifi cant emphasis is put on the leading man of an organization. Hence in the observed period Večernji.hr site in nearly every second release mentions Agrokor founder Ivica Todorić. Likewise, more than one third of the releases mention fi gures concerning crisis, such as The Group’s debt rate. When it comes to Agrokor itself, research results show that the organization in the fi rst stage of dealing with the crisis didn’t implement active approach. There were no offi cial web releases concerning crisis on Agrokor.hr site, and the messages which via Večernji.hr site could fi nd their way to public consisted of problem denial features. As crisis become more complicated, Agrokor was forced into communication shift. Consequently in the second stage it uses specifi c crisis communication strategic components such as press conference, leading man of an organization visibility, communication uniformity and renaming.