Društveno odgovorno poslovanje u agroturizmu Republike Hrvatske / Marina Gregorić, Đurđa Somođi, Tena Kovačić.
Društveno odgovorno poslovanje u agroturizmu Republike Hrvatske / Marina Gregorić, Đurđa Somođi, Tena Kovačić.
Sažetak

Predmet istraživanja ovoga rada je primjena društveno odgovornog poslovanja u agroturizmu, „seljačkom turizmu“ ili „turizmu na obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima“ u Republici Hrvatskoj. Cilj je istražiti trendove društveno odgovornog poslovanja kroz poduzetničke aktivnosti u turističkom sektoru koji se odnosi na obiteljska poljoprivredna gospodarstva s tendencijom njihova razvoja u kombinaciji s određenim kontekstualnim čimbenicima. Metode korištene u ovome radu su povijesna, metoda analize i sinteze, indukcije i dedukcije te empirijska kvantitativna metoda putem instrumenta strukturiranog upitnika na uzorku poduzetnika koji posluju kao seoska obiteljska gospodarstva (OPG) na području Republike Hrvatske. Također su provedeni i dubinski intervjui s predstavnicima i vlasnicima obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava. Prikupljeni podaci obrađeni su deskriptivnom statistikom te je provedena analiza primjene društveno odgovornog poslovanja u tom segmentu turističke ponude. Praktična implikacija istraživanja je da se društveno odgovorno poslovanje ne smije zanemarivati jer je ona pretpostavka za postizanje poslovne konkurentske prednosti u kombinaciji s promjenom nacionalne kulture primjenjivanja društveno odgovornog poslovanja u agroturizmu.; The subject of this paper is the application of corporate social responsibility in agritourism, “peasant tourism” or “tourism at family farms” in the Republic of Croatia. The aim is to explore the trends of corporate social responsibility through entrepreneurial activities in the tourism sector that relate to family farms, with the tendency of their development in combination with certain contextual factors. The methods used in this paper are the historical method, methods of analysis and synthesis, induction and deduction, and empirical quantitative method using a structured questionnaire instrument on a sample of entrepreneurs operating as rural households (OPGs) in the Republic of Croatia. In-depth interviews were also conducted with representatives and owners of family farms. The collected data was processed with descriptive statistics and an analysis of the application of socially responsible business in this segment of tourism. The practical implication of the research is that socially responsible business must not be neglected because it is a prerequisite for achieving competitive advantage and should be combined with the change of national culture with regards to applying socially responsible business in agritourism.