Čimbenici individualne otpornosti i zadovoljstvo obiteljskim životom : percepcija srednjoškolaca grada Zagreba / Matea Belošević, Martina Ferić.
Čimbenici individualne otpornosti i zadovoljstvo obiteljskim životom : percepcija srednjoškolaca grada Zagreba / Matea Belošević, Martina Ferić.
Sažetak

Svrha je ovoga rada istražiti povezanost koncepta individualne otpornosti i koncepta zadovoljstva obiteljskim životom kao temelja planiranja znanstveno utemeljenih intervencija za promociju pozitivnog razvoja/prevenciju rizičnih ponašanja djece i mladih. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku od 4.821 učenika Grada Zagreba, a raspon dobi kreće se od 14 do 19 godina. Za potrebe ovog rada korištena je modificirana verzija Resilience and Youth Development Module (California Department of Education, 1997) i modificirana verzija Family Satisfaction Scale, FACES-IV (Olson i Gorall, 2006). U svrhu ostvarivanja ciljeva istraživanja korištene su sljedeće statističke metode i analize: Kolmogorov-Smirnovljev test, hi-kvadrat test, Pearsonov koeficijent korelacije, standardna jednostavna regresijska analiza i standardna višestruka regresijska analiza. Podaci dobiveni na temelju analize pokazuju kako postoje spolne razlike u odnosu na pojedine aspekte individualne otpornosti. Djevojke u odnosu na mladiće postižu više vrijednosti na aspektima empatije, suradnje i komunikacije te vještina rješavanja problema, dok mladići postižu više vrijednosti na aspektima samoučinkovitosti i samosvijesti od djevojaka. Nadalje, dobiveni rezultati pokazuju da postoje spolne razlike u zadovoljstvu obiteljskim životom i to na način da su mladići zadovoljniji obiteljskim životom u odnosu na djevojke. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji srednje pozitivna povezanost između ispitivanih aspekata individualne otpornosti i zadovoljstva obiteljskim životom te da viša razina aspekata individualne otpornost sudionika istraživanja značajno predviđa njihovo zadovoljstvo obiteljskim životom.; The purpose of this paper was to investigate the connection between the concept of individual resilience and the concept of satisfaction with family life as a basis for evidence-based intervention planning to promote positive development and prevent risk behaviours among children and young people. The survey included a representative sample of 4,821 students from the City of Zagreb, and the age of the participants was from 14 to 19 years old. Modified versions of the Resilience and Youth Development Module CHKS (California Department of Education, 1997) and the Family Satisfaction Scale FACES IV (Olson & Gorall, 2006) were applied. In the aim of achieving the goals of this paper, the following statistical methods and analyses were used: Kolmogorov-Smirnov test, Chi-Squared test, Pearson's correlation coefficient, as well as simple and multiple regression. There were significant gender differences: girls showed higher Empathy, Problem Solving & Cooperation and Communication than boys, while boys showed higher Self-efficacy & Self-awareness. Furthermore, there was a gender difference in satisfaction with family life: boys were more satisfied with family life than girls. There were significant positive correlations between aspects of individual resilience and family life satisfaction, and a higher level of aspects of individual resilience significantly predicted satisfaction with family life.