Medijska zastupljenost političkih opcija i građansko izborno ponašanje : (Case Study: Hrvatski parlamentarni izbori 2003.godine) / Mario Plenković, Slobodan Hadžić, Mladen Kučiš.
Sažetak

U radu je provedeno istraživačko, politološko i komunikološko istraživanje dijalek-tike medijske /ne/moći u procesu izbornog građanskog ponašanja na primjeru hrvatskih parlamentarnih izbora 2003. godine. Istraživanje obuhvaća vremenske granice od 1. rujna do 30. studenoga 2003. godine. Izabrana metodologija i primijenjene istraživačke metode usklađene su sa suvremenim istraživačkim trendovima koji se primjenjuju u sličnim medijskim istraživanjima i istraživanjima izbornih i političkih kampanja. Autori ukazuju na svu složenost proučavanja ove problematike koja zaokuplja pažnju recentne komunikološke i politološke znanstvene javnosti. Polazna istraživačka hipoteza u potpunosti je potvrdila predviđane istraživačke rezultate. Autorska istraživačka koncentracija usredotočena je na ispitivanje međusobnih korelacija između medijske zastupljenosti političkih opcija, osoba i izbornog građanskog ponašanja. Provedena je i induktivno-deduktivna analiza medijskog predstavljanja u korelaciji s utrošenim financijskim sredstvima za promidžbu i propagandnu kampanju. Dobiveni rezultati pokazuju da ne postoji značajniji uz-ročno posljedični odnos između medijske zastupljenosti i izbornog građanskog ponašanja. U zaključnom interpretiranju dobivenih rezultata je vidljivo da se stavovi o izbornoj preferenciji birača, prije izborne kampanje, nisu bitno izmijenili tijekom medijske promidžbene i propagandne izborne građanske izloženosti. Na temelju publiciranog članka „Dijalektika medijske moći i izborno građansko pona-šanje (Hrvatski parlamentarni izbori 2003.), Informatol, Vol.39,No. 1,2006., održana je politološka i komunikološka retrospektivna rasprava na temu Case Study analiza “Hrvatski parlamentarni izbori 2003.godine“.; The paper deals with exploratory, political and communication studies of the dialectics of media power or powerlessness in the process of electoral civic behaviour on the example of the Croatian parliamentary elections in 2003. The survey covers time limits from September 1 to November 30, 2003. The chosen methodology and the applied research methods are in line with contemporary research trends applied in similar media and electoral and political campaign studies. The authors point to all the complexity of studying this issue, which is catching the attention of recent communication and political science publics. The initial research hypothesis fully confirmed the predicted research results. The author's research focuses on examining the interrelationships between the media representation of political options, persons and electoral civic behaviour. An inductive-deductive analysis of media representation was also carried out in correlation with the financial resources spent on publicity and publicity campaigns. The results obtained show that there is no significant causal relationship between media representation and electoral civic behaviour. In the final interpretation of the results obtained, it is evident that, prior to the election campaign, attitudes towards electoral preference of voters did not change significantly during the media's publicity and propaganda election civic exposure. Based on the published article "Media Power Dialectics and Electoral Civic Behavior (Croatian Parliamentary Elections 2003), Informatol, Vol.39, No. 1,2006, a political and communicative retrospective discussion was held on the subject of Case Study analysis "Croatian Parliamentary Elections 2003". The research was presented on the occasion of the 50th anniversary of INFORMATOLOGIA (1969 - 2019), at the 25th International Scientific Conference "SOCIETY AND TECHNOLOGY 2019" ("DIT - 2019" - Dr. Juraj Plenković), Opatija, 28. - 30.06.