Psihosocijalni čimbenici na radnom mjestu i zadovoljstvo radnika u hotelijerstvu / Snježana Kirin, Barbara Šimić.
Sažetak

Job satisfaction is a set of positive or negative feelings employees experience in their work, and they relate to various factors: co-workers, job description, superiors, pay, working conditions, hours, promotion, acknowledgement, status, success, responsibility, safety, possibility for further development and other.Employee satisfaction was investigated using the close-ended survey questionnaire method and it included the following employees of a hotel: server, waiter, sous-chef and chef. The survey questionnaire consisted of 14 parts and a total of 24 questions, including both general questions and those directly affecting the employees’ satisfaction at work (pay, hours, safety at work, work place, organisation, awareness and other). The analysis of the answers showed that the employees are satisfied with the work place on all counts, with the employee satisfaction percentage ranging from 77% to 100%, depending on the question.; Zadovoljstvo na radu je skup pozitivnih ili negativnih osjećaja koje zaposlenici doživljavaju prema svojem poslu, a odnose se na čimbenike kao što su suradnici, sadržaj posla, nadređeni, plaća, uvjeti rada, radno vrijeme, unapređenje, priznanje, status, uspjeh, odgovornost, sigurnost, mogućnost razvoja i dr. U radu je metodom anketnog upitnika zatvorenog tipa provedeno istraživanje o zadovoljstvu na radu između zaposlenika: servir, konobar, pomoćni kuhar i kuhar u jednom hotelu. Anketni upitnik sastoji se od 14 odjeljaka ukupno sa 24 pitanja, pri čemu su obuhvaćena opća pitanja te pitanja koja direktno utječu na zadovoljstvo radnika na radnom mjestu (plaća, radno vrijeme, sigurnost na radu, organiziranost radne organizacije, informiranost i dr.). Analizom dobivenih odgovora utvrđeno je da su radnici zadovoljni poduzećem po svim točkama upitnika, pri čemu se postotak zadovoljnih radnika kreće između 77 % i 100 %, ovisno o pitanju.