Povezivanje digitalnih podataka iz distribuiranih izvora na primjeru izgradnje virtualne izložbe Crteži Huga Conrada von Hötzendorfa / Vesna Vlašić Jurić, Marija Perkec.
Povezivanje digitalnih podataka iz distribuiranih izvora na primjeru izgradnje virtualne izložbe Crteži Huga Conrada von Hötzendorfa / Vesna Vlašić Jurić, Marija Perkec.
Sažetak

Cilj. Virtualne izložbe predstavljaju važan oblik okupljanja i predstavljanja digitalne kulturne baštine. Cilj je rada predstaviti značajke postupka povezivanja digitalnih podataka iz distribuiranih izvora na primjeru digitalizacije građe, fizičke izložbe, digitalne tematske zbirke građe Huga Conrada von Hötzendorfa i virtualne izložbe Crteži Huga Conrada von Hötzendorfa. Povezivanje digitalnih podataka iz distribuiranih izvora u obliku virtualne izložbe trebalo bi omogućiti interpretaciju i kontekstualizaciju crteža iz fonda Zbirke s drugim vanjskim izvorima podataka. Pristup/metodologija/dizajn. U radu se opisuju faze izrade izložbe od obrade građe, pripreme i izrade fizičke izložbe, digitalizacije i izrade digitalne zbirke do izrade virtualne izložbe. U radu se prikazuju prednosti korištenja formata MARC 21 zbog standardiziranosti prikaza, korisničke dostupnosti bibliografskog zapisa na mrežnom katalogu, ali i mogućnosti obogaćivanja zapisa povratnom poveznicom na digitalni repozitorij i virtualnu izložbu te prepreke u integraciji podataka različitih sustava (Aleph, Indigo i WordPress). Rezultati. Rezultat je izrada virtualne izložbe koja omogućuje jedinstvenu interpretaciju koju je zbog kompleksnosti teme, interdisciplinarnog pristupa te disperzije građe bilo nemoguće realizirati u okviru fizičke izložbe. Izradi virtualne izložbe prethodila je izrada digitalne zbirke u sustavu Digitalne zbirke Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu gdje su podaci iz sustava Aleph preneseni u sustav Indigo zahvaljujući interoperabilnosti tih sustava. Inovativan način prezentiranja takve vrste građe može biti primjer i daljini poticaj za širenje informacija i znanja, kao i digitalno predstavljanje bogate kulturne baštine širem krugu različitih korisnika. Originalnost/vrijednost.; Purpose. Virtual exhibitions are an important mode of assembling and presenting digitized cultural heritage. The aim of this paper is to present the process of integration of digital data from distributed sources on the example of a virtual exhibition of Drawings by Hugo Conrad von Hötzendorf. The integration of the content from distributed sources should provide a unique interpretation and contextualization of the drawings of Hugo Conrad von Hötzendorf presented from the Print Collection of the National and University Library in Zagreb and other external data sources. Approach. The paper describes development phases that included cataloguing the works of art, preparing and setting up the exhibition in a physical space, digitizing the works and the development of the digital collection and digital exhibition. The application of the MARC 21 format has shown advantages in standardization and reuse of bibliographic data, as well as in the possibility of enrichment of the bibliographic record with a virtual exhibition link and National and University Library’s Digital Database Repository link as well as obstacles occurring with the integration of data into different systems (Aleph, Indigo and WordPress). Findings. The result is a virtual exhibition that provides a unique interpretation which was impossible to realize in real exhibition space due to its complexity, the interdisciplinary approach and dispersion of the material. The virtual exhibition process was preceded by the creation of the digital collection in a digital repository by transferring data from Aleph into the Indigo system which was possible because of the interoperability of those systems. This innovative way of presenting such material can serve as a model and enticement for future projects dealing with the digital presentation of cultural heritage.