Applying the Moodle system in teaching contemporary art = Primjena sustava Moodle u poučavanju suvremene umjetnosti / Suzana Tomaš, Julija Tomasović, Dubravka Kuščević.
Sažetak

The development of modern technologies, applying pedagogical principles, has enabled a new educational paradigm of e-learning, which rep-resents quality support to teachers in the transfer of knowledge. This paper presents the possibilities of applying an e-learning system in teaching visual arts, precisely in teaching contemporary art. Well-designed and applied teaching content in an e-learning system enables various scenarios of learning, teaching, and testing the knowledge of contemporary art. Contemporary art thus becomes a communication within which the observer becomes an interpreter of the different levels of meaning of an artwork. This re-search, designed as an educational experiment, involved 57 students from two primary schools in Split-Dalmatia County. We found differences in the knowledge and preferences of fourth graders regarding contemporary art with respect to teaching methods. The results show increasing student preferences for contemporary art in a group using the Moodle system and in a group of students creating inspired by contemporary art-works. Students expressed satisfaction with learning about contemporary art using Moodle. The difference between the results of the initial and final testing of knowledge showed statistical significance in the groups that had art lessons. Moodle provides opportunities to learn a variety of content, including contemporary art in primary school.; Razvoj suvremenih tehnologija uz primjenu pedagogijskih načela omogućio je novu obrazovnu paradigmu e-učenja što predstavlja kvalitetnu podršku učiteljima u prijenosu znanja. U ovom radu prikazane su mogućnosti primjene sustava e-učenja u nastavi likovne kulture u poučavanju suvremene umjetnosti. Dobro oblikovan i primijenjeni nastavni sadržaj u sustavu e-učenja omogućava različite scenarije učenja, poučavanja i testiranja znanja suvremene umjetnosti. Suvremena umjetnost postaje komunikacija unutar koje promatrač postaje interpretator različitih razina značenja koje posjeduje umjetničko djelo. U istraživanju koje je predstavljalo obrazovni eksperiment sudjelovalo je 57 učenika iz dvije osnovne škole u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Utvrdili smo postojanje razlika u znanju i preferencijama učenika četvrtog razreda osnovne škole prema suvremenoj umjetnosti s obzirom na način podučavanja. Rezultati pokazuju da učeničke preferencije suvremene umjetnosti rastu u skupini koja je poučavana preko sustava Moodle i skupini učenika koja je stvarala na tragu suvremene umjetnosti. Učenici su iskazali zadovoljstvo učenjem suvremene umjetnosti na Moodle. Razlika rezultata početnog i završnog testiranja znanja pokazala je statističku značajnost u skupinama koje su se likovno educirale. Moodle pruža mogućnosti učenja različitog sadržaja, između ostalog i suvremene umjetnosti u osnovnoj školi.