Nurses' satisfaction with the use of communication channels by their managers in Croatia and Slovenia / Jasmina Starc, Marijana Neuberg, Karmen Erjavec.
Sažetak

Previous studies rather neglected the issue of how nurses are satisfied with the usage of communication channels by their managers. This paper aims to discover how nurses in Croatia and Slovenia are satisfied with their managers’ usage of communication channels, and also how this satisfaction is associated with the employee-organisation relationship. A self-administrated electronic questionnaire was conducted with 272 nurses in Croatia and Slovenia. The study results show that top nurse managers most commonly use mediated communication channels, while middle and executive nurse managers use more interpersonal communication channels. Employees are most satisfied when top nurse managers use emails, middle nurse managers face-to-face communication, emails and phone calls, and executive nurse managers face-to-face communication, emails, phone calls, instant messaging and internal social networks to communicate with them. Younger employees are significantly more satisfied with nurse managers’ use of new communication and information technologies. The study also shows that satisfaction with interpersonal communication used by the executive nurse managers is positively associated with employee-organization relationships and satisfaction with middle and top managers’ utilization of email in that relationship.; Prethodna su istraživanja zanemarivala zadovoljstvo medicinskih sestara korištenjem komunikacijskih kanala od strane njihovih menadžera. U ovom se radu želi utvrditi koliko su medicinske sestre u Hrvatskoj i Sloveniji zadovoljne s uporabom komunikacijskih kanala od strane svojih menadžera te koliko je zadovoljstvo povezano s odnosom između zaposlenika i organizacije. U okviru istraživanja, prikupljeni su podaci od 272 medicinske sestre u Hrvatskoj i Sloveniji, koristeći elektronički upitnik, koji su ispitanici(e) samostalno ispunjavali. Rezultati ukazuju da menadžeri medicinskih sestara na najvišoj razini uglavnom koriste indirektne komunikacijske kanale, dok se na srednjoj i nižoj razini organizacije uglavnom koriste osobni oblici komunikacije. Zaposlenici su najzadovoljniji kada menadžeri medicinskih sestara na najvišoj organizacijskoj razini koriste elektroničku poštu, dok je za srednju organizacijsku razinu zadovoljstvo najveće komunikacijom putem neposrednog kontakta, elektroničke pošte i telefona. Na najnižoj razini organizacije, zadovoljstvo je najveće, kada se komunicira neposrednim kontaktom, elektroničkom poštom, telefonom, elektroničkim porukama i internim društvenim mrežama. Mlađi su zaposlenici značajno zadovoljniji korištenjem novih komunikacijskih i informacijskih tehnologija. Istraživanje, također, pokazuje pozitivnu povezanost zadovoljstva neposrednom komunikacijom na najnižoj razini menadžmenta s odnosima između zaposlenika i organizacije. Nadalje, navedena se veza ostvaruje i na srednjoj te najvišoj razini menadžmenta, uz korištenje elektroničke pošte kao komunikacijskog sredstva.