How management tools holistically support enterprises' operation in supply chains? / Sonja Treven, Duško Uršič, Walled Rashad.
Sažetak

The paper examines how utilization of management tools supports enterprises’ operating in supply chains. The paper critically reviews the results of a previous, survey-based study, with a sample of 198 employees from Slovenian organizations, who assessed utilization of management tools in their organizations. With hierarchical regression analysis authors test the associations between management tools’ usage and enterprises operating in supply chain; the impact was controlled with the most significant personal and organizational drivers of management-tools usage. Results show that loyalty management, core competences, and scenario and contingency planning are most strongly associated with the supply chain management’s activities in organizations. The traditional supply chain management’ tools, like outsourcing, lean production and total quality management, are currently not considered to be important vehicles for supporting enterprises’ participation in supply chains. The results from this study suggest rethinking of the current focus of management tools utilization, when organizations try to improve their participation in supply chains. More management tools were measured than in earlier studies regarding management tools, supporting enterprises’ participation in supply chain; relations between management-tools utilization and enterprise participation in supply chain were empirically examined. In addition, the most commonly used management tools were considered simultaneously, which had not been done in prior studies.; U ovom se radu istražuje kako korištenje menadžerskih alata podržava operacije poduzeća u lancima nabave. Daje se kritički pregled rezultata prethodne studije, zasnovane na anketi 198 zaposlenika slovenskih organizacija, koji su procjenjivali korištenje menadžerskih alata u svojim organizacijama. Korištenjem hijerarhijske regresije, autori testiraju povezanost između korištenje menadžerskih alata i operacija poduzeća u lancima vrijednostima, pro čemu se utjecaj kontrolira varijablama, koje uključuju najznačajnije osobne i organizacijske pokretače korištenja menadžerskih alata. Rezultati pokazuju da su upravljanje lojalnošću, ključne kompetencije te scenarijsko i kontigencijsko planiranje najsnažnije povezane s aktivnošću organizacija u lancima vrijednosti. Tradicionalni alati upravljanja lancima nabave, poput outsourcinga, lean proizvodnje i potpunog upravljanja kvalitetom se ne smatraju značajnim pokretačima sudjelovanja poduzeća u lancima opskrbe. Rezultati ove studije sugeriraju da je potrebno ponovno promišljati korištenje menadžerskih alata, u uvjetima kada poduzeća pokušavaju unaprijediti svoje sudjelovanje u lancima opskrbe. U ovom se radu analizira veći broj menadžerskih alata, negoli u prethodnim studijama, koje su se bavile menadžerskim alatima, koji podržavaju sudjelovanje u lancima opskrbe te su empirijski analizirani odnosi između korištenja menadžerskih alata te sudjelovanja poduzeća u lancima opskrbe. Također je analizirano istovremeno korištenje najčešćih menadžerskih alata, što nije bio slučaj u prethodnim studijama.