Mudrolije : internetski memi poslovičnoga karaktera na primjeru mrežne stranice Mudrolije sa Twittera / Željko Predojević.
Sažetak

U radu se govori o tekstualnim internetskim memima poslovičnoga karaktera koji se oblikom i sadržajem vežu uz poslovicu, a načinom prenošenja uz usmenoknjiževnu poetiku. Opisuju se memi s instagramske mrežne stranice Mudrolije sa Twittera, koji se dijele u dvije skupine. U prvoj su memi koji parafraziraju postojeće poslovice, a u drugoj su oni koji strukturom i stilizacijom oponašaju žanr poslovice, a koji se mogu promatrati kao njezini surogati u suvremenim načinima komunikacije. Zamjećuje se kako se ti novi memi ponašaju poput klasičnih kratkih usmenoknjiževnih oblika u internetskoj komunikaciji te svojom popularnošću i repetitivnošću na mreži stvaraju nove poruke poslovičnoga karaktera. Memi nastaju po receptu provjerenoga (kratkoća, istinitost, iskustvo) – odnosno usmenoknjiževna poetika izlazi iz svoga ustaljenog usmenog načina prenošenja te se pojavljuje u virtualnome prostoru u kojemu prenosi poruke istoga značenja, ali u drugačijemu (virtualnom, mrežnom) obliku.; This article discusses the problem of proverbial textual internet memes. These can be compared with proverbs in their form and content, and with literary oral poetics in their means of transmission. All described memes are from the Instagram profile Mudrolije sa Twittera and they can be divided into two separate groups. In the first group are memes that paraphrase already existing proverbs, and in the second are memes that imitate the genre of proverbs in their structure and stylistics, and which can be considered their surrogates in online communication. It has been noted that these memes behave like short literary forms in internet communication and that they generate new online proverbial messages that can be compared with proverbs. These memes are created by imitating a proverbial form (shortness, truthfulness, experience) and transmitted in the same way as the short oral forms, but via different forms of communication – instead of verbal communication they are transmitted online, i.e. through virtual communication.