Skip to main content
Početna
O repozitoriju
Kontakt
Upute i priručnici
English
Repozitorij Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Završni, diplomski, specijalistički i doktorski radovi Učiteljskog fakulteta
Pregledavanje
Prema autoru
Prema godini
Prema organizacijskoj jedinici
Prema području
Prema vrsti rada
Svih dokumenata
Više...
Napredno pretraživanje
Pohranjivanje
Search Term
ovaj repozitorij
sve repozitorije u Dabru
Warning message
Objekt je uspješno spremljen, ali nije objavljen.
završni rad
Predčitačke vještine u predškolskoj dobi
Detalji
Naslov
Predčitačke vještine u predškolskoj dobi
Sažetak rada
Čitanje je vještina potrebna svakom čovjeku za što uspješniji život. Često zapravo ne spoznajemo koliko je ta vještina važna u našim životima i koliko je važno podučavati djecu od najranijeg djetinjstva tako da zavole knjigu i da im čitanje ne bude nešto što čine nerado. Svrha čitanja je primanje određene pisane obavjesti uz razumijevanje smisla pročitanog teksta. Uvjet za usvajanje čitanja kod djece su razvijene predčitačke vještine. Predčitačke vještine razvijaju se pod utjecajem različitih unutarnjih i vanjskih čimbenika koji utječu na dijete: genska funkcija i neoštećenost funkcije i građe živčanih puteva, utjecaji koji se pojavljuju u prenatalnom razdoblju, materijalna okolina, socijalna okolina i kulturalni čimbenici u društvu, a mogu biti uključeni i slučajni čimbenici poput bolesti, traume i druge specifične okolnosti. Usvajanje čitanja se odvija kroz više faza: faza cjelovitog prepoznavanja, faza početne glasovne raščlambe, faza prevođenja slova u glas, tj. primjena abecednog načela i faza složenog prevođenja grafičkih u glasovne jedinice. Predčitačke vještine su svjesnost djeteta o pisanom jeziku, o njegova tri aspekta: funkciji, tehničkim karakteristikama pisma i procesima te tehnici čitanja. Predčitačke vještine manifestiraju se na različite načine ovisno o dobi djeteta, od prepoznavanja i pamćenja rime preko prepoznavanja prvog i zadnjeg glasa u riječi pa sve do glasovne raščlambe i primjene abecednog načela. Roditelji i odgajatelji kroz različite aktivnosti i igre te bogatstvom materijala kojim okružuju dijete vode ga kroz potrebne faze usvajanja predčitačkih i čitačkih vještina te uočavaju eventualne teškoće. Aktivnosti koje odgojitelji u predškolskoj ustanovi provode s djecom prikazane su na primjeru fotografija materijalnog okruženja iz Dječjeg vrtića „Cvrčak“ u Čakovcu.
Subjects
HUMANISTIČKE ZNANOSTI, čitanje, čitačko okruženje, faze usvajanja čitanja, predčitačke vještine, igre i aktivnosti, reading, reading environment, phases of learning reading, pre-reading skills, activities and plays
Objekt je uklonjen.